מס ערך מוסף (מע"מ) – הינו מס המוטל על כל עסקה בישראל (מכירת נכס או מתן שירות) וכן על יבוא סחורה בשיעור אחיד וקבוע ממחיר העסקה או הסחורה.
אדם יחיד, שותפות או חברה אשר במסגרת עסקיהם עומדים למכור נכס, סחורה, או מקרקעין, או לחלופין לתת שירות, נדרשים להירשם כעוסק במשרדי מע"מ (מס ערך מוסף).
עוסק מורשה הוא עצמאי שמחזור ההכנסות השנתי שלו מהעסק עולה על 120,000 ש"ח נכון לשנת 2024, או שהוא עוסק במקצוע שלא מאפשר להיות עוסק פטור. עוסק מורשה (להבדיל מעוסק פטור) חייב לגבות מלקוחותיו מס ערך מוסף (מע"מ) על כל עסקה ולהעביר את סכום הגבייה לרשות המסים. עוסק מורשה חייב בדיווחים לרשות המסים ולמוסד לביטוח לאומי ויש לו זכויות וחובות בתחום הביטוח הפנסיוני כמפורט בפורטל עסקים קטנים ובפורטל עובדים עצמאים
איך מתבצע הרישום במע"מ?
על מנת לבצע רישום עסק יש לפעול באחת משתי הדרכים הבאות אותן רואה החשבון יבצע עבורכם בצורה מקצועית, מנוסה ואחראית:
- להיכנס לאתר מערכת פניות הציבור (מפ"ל) של רשות המסים ולמלא את הפרטים הדרושים.
- להגיע באופן אישי למשרד המע"מ האזורי הקרוב למקום העסק או הפעילות העסקית ולמלא את המסמכים הנדרשים.
נציין כי עסקים אשר זכאים להירשם בתור עוסק פטור יכולים לבצע את רישום העסק באמצעות האינטרנט או באמצעות דואר אלקטרוני כך שאין צורך להגיע באופן פיזי למשרדי רשות המיסים. בנוסף, נגיד כי כאשר מי שפותח את העסק הינו קטין חובה שהטופס לרישום ימולא יוגש וייחתם באמצעות נציגו, כלומר הורה או אפוטרופוס.
עוד על תהליך הרישום:
- הרישום חייב להיות מבוצע מהיום אשר בו החלה הפעילות העסקית ולא יאוחר מכך.
- מי שמקים עסק אשר תהליך הקמתו ממושך רשאי להירשם כבר בשלבי ההקמה עוד בטרם החל לפעול.
מה צריך למלא עבור רישום במע"מ לעוסק מורשה?
במידה ומדובר בעוסק יחיד יש למלא / להציג את המסמכים הבאים:
- טופס רישום מלא וחתום על כל פרטיו (טופס 821)
- תעודת זהות.
- חוזה קנייה/שכירות של מקום העסק.
- אסמכתא על קיום חשבון הבנק של העסק.
- מסמכים נוספים, המעידים על הקמת העסק ופעילותו כמו חשבוניות רכישת רכב, חשבוניות רכישת ציוד לעסק, היתרי בניה, הסכמים וכדומה.
במידה ומדובר בשותפות יש למלא / להציג את המסמכים הבאים:
- טופס רישום מלא וחתום על כל פרטיו (טופס רישום 821 משולב עם 821א').
- תעודת זהות של כל אחד מהשותפים.
- חוזה רכישה/שכירות של מקום העסק.
- אסמכתא על קיום חשבון הבנק של השותפות.
- בשותפות רשומה – אישור על רישום השותפות ברשם השותפויות.
- על השותפים למנות נציג אחד מתוכם, שיפעל בשמם בכל הפעילות הנוגעת למע״מ.
בתום הליך הרישום תקבל הסבר לגבי מועד הדיווח פעם אחת לחודש או פעם אחת לחודשיים (לפי גובה מחזור העסקאות) וכן סיסמא ושם משתמש לצורך כניסה לאתר הרשות לקבלת שירות, תשלום דוחות תקופתיים וביצוע פעולות.
קבלת אישור על הרישום כעוסק מורשה
לאחר ביצוע הרישום תקבל אישור זמני על כך בו במקום (בהמשך, תישלח אליך בדואר תעודת עוסק מורשה). התעודה תוצג במקום בולט בעסק.
שבתאי בירן ושות'
משרד רו"ח שבתאי בירן הוקם בשנת 1988 וקרוב ל-40 שנים הוא שומר על מוניטין גבוה ורמת שירות מיטבית למאות לקוחותיו. המשרד מתמחה במגוון רחב מאוד של שירותים כלכליים וחשבונאיים, כולל מעורבות ולקיחת חלק בפעילויות של משרדי ממשלה רלוונטיים, מועצת רואי החשבון וחברות ציבוריות רבות.
היתרונות שלנו על פני מתחרים רבים, וביניהם הכנת מסמכים לפתיחת תיק במע"מ לעוסק מורשה, יחס אישי חם, חשיבה יצירתית ואינדיבידואלית לגבי כל לקוח וזאת על מנת למקסם את כל הזכויות אשר מגיעות לבעל העסק. אנחנו צוות ותיק ומנוסה עם יכולות ואמצעים דיגיטליים מתקדמים.
מחפשים רואה חשבון מנוסה לצורך הכנת מסמכים נדרשים לפתיחת תיק במע"מ לעוסק מורשה? זקוקים למידע נוסף? צרו איתנו קשר עוד היום בטלפון 050-7622227 ונשמח לשתף פעולה!